18 maio 2009

EVOLUCIÓN DO FERROCARRIL

Andrea Darrocha Calvo

Os vagóns eran arrastrados inicialmente por tiros de cabalos e, posteriormente, sumaron selle máquinas, pero esos motores eran tan pesados e tan pouco perfeccionados que apenas si producían o vapor suficiente para proporcionar una velocidad de 4 a 5 millas por hora. De haber sido inevitable, semellante lentitud limitaríase de forma considerable a utilidade do ferrocarril. O primeiro medio de transporte que se utilizaron as rodas montadas sobre railes e que utilizaba a forza motriz proporcionada pola máquina de vapor, foi diseñado polo inglés Richard Trevithick o 24 de febreiro de 1804.

Os ferrocarris precisaban de guías para o transporte dos vagóns.O primeiro transporte público que funcionou con locomotoras de vapor, sobre vías férreas, foi inaugurado en 1830. Seguía a vía de Liverpool a Manchester, Inglaterra.A primeira línea ferroviaria en España en 1848, o proxecto foi promovido por Miguel Biada Bunyol.

O manteñemento que requiren as locomotoras con motores de vapor, resultou ser un inconveniente ante o aparecemento do automóvil, que permitía transportes máis rápidos que o tren. A mediados do siglo XX aparecen outras enerxías alternativas para usarse nos medios de transporte guiados por railes. Iníciase así a era de locomotoras movidas por motores diesel, polas cales requerían menor tempo de manteñemento.
0 tren de alta velocidade en España xa que non presenta problemas de contaminación, alcanza velocidades competitivas có transporte aéreo, e no xenera pérdidas de enerxía por rozamento. O seu manteñemento é relativamente cómodo que alcanzan velocidades de máis de 300 km/h., un tren que alcanza velocidades superiores a 300 km/h. O seu primeiro servicio foi entre Madrid e Sevilla en 1992. En Xapón, ademáis del Maglev, están os Shinkasen. En Alemanña funciona o ICE (Inter City Expréss) desarrollado no ano 1985. En Italia circulan los ETR o Pendolinos que son trenes pendulares.


O primeiro monorraíl
construíuse en Irlanda en 1889. Trata de un transporte composto de vehículos que circulan por una plataforma de railes ou vigas, polo xeral elevada sobre a superficie. Hai dous tipos básicos de monocarriles: o monocarril suspendido, onde os vehículos colgan baixo a estructura, e o monocarril sustentado, no cal os vehículos apoian as suas rodas sobre os rebordes interiores dos railes. No ano 2007 foi importante para o desarrollo do ferrocarril en España. O 22 de Diciembre entrou en servicio o nuevo tramo Madrid-Valladolid por Segovia cun largo tunel na Serra de Guadarrama que permitiu reducir a distancia e o tempo de viaxe. Faise Madrid-Valladolid en 56 minutos e acortáronse os tempos nas relacións de Madrid có Norte nunha hora. O dia 23 de Diciembre inaugurouse tamén o tramo Antequera Santa Ana-Malaga, tamén cun largo e complexo tunel polo valle de Addalajis, o que permitiu reducir moi considerablemente o tempo de viaxe de Madrid-Malaga hasta 2h. 30 min., que se podrá reducir no futuro si se desea.Fai uns dias, o 20 de Febreiro do presente ano, inaugurouse o novo tramo Tarragona-Barcelona no ancho europeo que permitiu circular entre Madrid a Barcelona a una velocidade de 238 kms/h .Tempo que se podrá reducir cando o tramo este mais rodado.

Etiquetas:

0 Comentários:

Enviar um comentário

Subscrever Enviar feedback [Atom]

<< Página inicial