02 dezembro 2009

TARXETAS GRÁFICAS

Miguel Portas

Unha tarxeta gráfica é unha tarxeta de expansión para unha computadora, encargada de procesar os datos provenientes da CPU e transformalos en información comprensible e representable nun dispositivo de saída, como un monitor ou televisor. As tarxetas gráficas máis comúns son as dispoñibles para as computadoras compatibles coa IBM PC.
A primeira tarxeta de vídeo, que se presentou xunto ao primeiro PC
, fué desenvolvida por IBM en 1980, recibiu o nome de MDA, só era capaz de traballar en modo texto, representando 25x80 lineas en pantalla. Apenas dispoñía de RAM de vídeo (4 Kbytes) o que facía que só puidese traballar cunha páxina en memoria. Para este tipo de tarxetas usábanse monitores monocromo (normalmente de tonalidad verde) de aí o nome que recibe esta tarxeta. Durante moitos anos esta tarxeta, fué tomada como o estándar en tarxetas de vídeo monocromo.
A principios dos '90, a numerosas compañías como ATI, Cirrus Logic e S3 (empresa que dominou o sector da época), a crear as súas propias ampliacións do mesmo, sempre centrándose en aumentar a resolución e/ou o número de cores dispoñibles, é entón cando nacería o estándar SVGA
.
Durante este periodo a memoria das tarxetas de vídeo fóronse incrementado rápidamente, de forma que a finais de '93 xa se podía ver tarxetas con 2Mbytes de RAM.
A evolución das tarxetas de vídeo dió un xiro importante en 1995, ata esta data mellóralas nos adaptadores gráficos cinguíronse a un incremento das resolucións e cores soportadas por estas, pero os xogos da época esixían moito máis, é entón cando empezaron a aparecer as primeiras tarxetas 2D/3D, fabricadas por compañías como: Matrox, Creative, S3, ATI etc, estas seguían cumprindo co estándar SVGA pero implementaban algunhas funcións 3D que as facían moito máis potentes, aínda que o seu prezo era moi elevado e non puideron suplir claramente ás tarxetas SVGA tradicionais.
Compoñentes:
GPU: acrónimo de «Graphics Processing Unit», é un procesador (como a CPU) dedicado ao procesamiento de gráficos.
RAMDAC: é un conversor de dixital a analóxico de memoria RAM
Dispositivos Refrixerantes: Debido ás cargas de traballo ás que son sometidas, os cartóns gráficos alcanzan temperaturas moi altas.Por iso necesitan estes dispositivos, para que non fallen.
Alimentación: Ata agora a alimentación eléctrica dos cartóns gráficos non supuxera un gran problema, con todo, a tendencia actual dos novos cartóns é consumir cada vez máis enerxía.

Etiquetas:

0 Comentários:

Enviar um comentário

Subscrever Enviar feedback [Atom]

<< Página inicial